Цікава технологія розвитку математичних компетентностей
10 листопада 2024-
Автор: Оксана Басіста
3–4 червня 2019 року на базі кафедри інформатики та методики її навчання фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка в рамках реалізації грантової програми Eurasia україно-норвезького проекту «DeDiMaMo — Розвиток математичних компетентностей студентів за допомогою цифрового математичного моделювання» (партнери проекту: Університет Адгера (Норвегія), Київський університет імені Бориса Грінченка) проводився майстер-клас «Математичне орігамі» для більше двохсот учнів Тернопільської Української гімназії імені Івана Франка.
Участь у підготовці та проведенні заходу брали завідувач кафедри Балик Надія Романівна, доценти кафедри Грод Інна Миколаївна, Мартинюк Сергій Володимирович, Шмигер Галина Петрівна, Качурівський Роман Ігорович — викладач кафедри математики та методики навчання математики.
Разом із викладачами майстер-клас проводили студенти фізико-математичного факультету Рябовол Вероніка, Яценяк Дарія, Процишин Анастасія, Кальваровська Діана, Гринчук Анастасія, Мельник Карина, Клапущак Христина, Шавела Мар’яна, Маланчук Роман, Парнета Наталя, Євіцька Надія, Богдан Юля, Пелешок Оксана, Тюхта Ангеліна, Глемба Галина, Барняк Ольга, Снігур Ліля.
Орігамі дозволяє створити образну, наочну модель евклідової геометрії (аксіоми орігаметрії; використання методу орігамі під час розв’язання задач із шкільних підручників геометрії; розв’язання геометричних задач методом перегину паперу; розв’язання нерозв’язних за допомогою циркуля і лінійки задач методом орігамі). Це надзвичайно цікавий спосіб візуалізації моделей, оскільки чимало понять шкільного курсу геометрії пояснюються просто і наочно. Рішення задач за допомогою орігаметріі (область дуже молода, і поки не існує ні відповідних програм, ні підручників) – спосіб незвичайний і цікавий.
Орігамі допомагає дітям краще встигати з математики, так як дозволяє розвинути здібності чути і розуміти усні інструкції вчителя; здійснювати послідовні дії; контролювати за допомогою мозку тонкі рухи рук і пальців; покращує просторову уяву і вміння подумки оперувати з об'ємними предметами; вчить читати креслення, за якими складаються фігурки; знайомить на практиці з основними геометричними поняттями; стимулює розвиток пам'яті; вчить концентрувати увагу.
Орігамі і математика мов дві сестри, які не терплять неточності і поспішності. Орігамі створює простір для фантазії, а математика затягує цей простір в науку.